top of page

איזו מגמה לבחור בגיל ההתבגרות

זהו, הגיע הרגע המרגש. הילד הגיע לגיל 16 עוד שנתיים צבא, אבל לפני כן צריך לבחור מגמה לבית הספר התיכון. הם כבר לא ילדים, המגמה שיבחרו תשפיע באופן ישיר ברוב המקרים על המקצוע שירכשו בעתיד באוניברסיטה או במכללה ואפילו לפני כן על התפקיד בשירות הצבאי.
תמיד תחזור על עצמה השאלה: מה למדת בתיכון? באיזו מגמה היית? מה הצד החזק שלך?
כדי לענות בגיל 16 על השאלה המבלבלת הזו ניתן להיעזר באבחון הגרפולוגי המשלב כלים מעולם הפסיכולוגיה.
לא פעם הורים מחליטים עבור המתבגר: "תבחר במגמה ריאלית זה מה שהולך היום בשוק", אבל הנער מרגיש שריאלי והוא לא ממש מתחברים יחד. בעצם, הם אף פעם לא היו חברים, הוא יותר נמשך לתחום ההומאני. 
בואו נראה איך האבחון יכול לסייע לנער למצות את הפוטנציאל שלו על הצד הטוב ביותר ולהרגיש שלם עם מה שלומד.
האבחון הגרפולוגי פורט את תכונות האופי של המתבגר, את היכולות שלו, הכישורים שבהם הוא ניחן, רמת האינטליגנציה שלו, החוזקות והחולשות, אופן חשיבתו ודרך התפקוד. את כל אלה מגבשים לכדי אבחון הכולל המלצות התואמות באופן ישיר את אישיותו ותכונות אופיו של המתבגר.
ניקח לדוגמה (דוגמה ראשונה) נערה שכתב ידה מעיד על חוש אסטטי מפותח, כתב היד מעוצב בסגנון אישי, האותיות מעוצבות ומקושטות, עיצוב הדף בולט מבחינה אסטטית דבר שמעיד על יכולות אמנותיות וחשיבה יצירתית. במקרה כזה ההמלצה תהיה ללכת למגמת אמנות. תחום זה יאפשר לה להביא את הסגנון האישי שלה לידי ביטוי, לממש את הפוטנציאל שלה ולצמוח במקום הטבעי עבורה. 

22.png

דוגמה אחרת היא של נערה (דוגמה שנייה) שכתב ידה עגול וזורם והיא יותר דינאמית, הכתב נעים לעין, מכיל ואמפתי. במקרה כזה נמליץ לנערה לפנות למגמה ההומאנית ספרותית או אף למגמת פסיכולוגיה, כך הנערה תפיק מעצמה את מיטב היכולות והכישורים ותבוא לידי ביטוי בצורה מקסימלית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
לסיכום, כדי להחליט את ההחלטה הנכונה ביותר בצומת הדרכים הזו, ולא להגיע למצבים בהם הנער/ה הושפעו מלחץ חברתי או מרצון של ההורים ללמוד דווקא את התחום הריאלי לדוגמה, על פני התחום ההומני, כי הוא יותר נחשב בשוק העבודה, רצוי להיעזר באבחון הגרפולוגי המאפשר ראייה רחבה יותר של התמונה, ועוד מילה קטנה: תמיד כדאי להקשיב לנער/ה ולשמוע מה הוא אוהב. ולעיתים זה יהיה מוקדם מדי לקבוע כבר מעכשיו מה יהיה העתיד.

23.png

כל הזכויות שייכות למיל גולן הכהן

bottom of page